MPM013 Imago van de onderneming (Thema 3)

Details van deze opleiding

Eigen referentie: OCF-118/MPM-013
Doelgroep van de opleiding: Nascholing voor beroepschauffeurs groep C en D
Uren contactonderwijs: 8
Studiepunten: 7

Inhoud

Een chauffeur doet meer dan goederen of personen van A naar B vervoeren. Hij komt in contact met klanten, administratieve diensten, andere weggebruikers… Hij rijdt meestal rond met de bedrijfsnaam op het voertuig, en is levende reclame voor het bedrijf. Zijn rol in het onderhouden van goede klantenrelaties en een positief bedrijfsimago mag dus niet onderschat worden. In deze opleiding worden chauffeurs hierover gesensibiliseerd en leren ze de basisvaardigheden voor klantgericht handelen.

Theoretische onderwerpen:

1) Imago
2) Imago transportsector
3) Taken van de chauffeur
4) Communicatie als middel om bij te dragen aan het imago van de onderneming
5) Invloed van communicatie op het imago van het bedrijf
6) Hoe kan een chauffeur beroepshalve bijdragen aan het imago van de onderneming

Praktische onderwerpen:

Oefeningen:

1) Stellingen
2) Taken
3) Communicatie
4) Het gerucht, tekeningen
5) Vraagstelling
6) Omgaan met klanten, communicatiestijlen

Uw opleiding op maat

Vindt u in ons aanbod niet meteen de juiste opleiding? Geen probleem, wij organiseren ook opleidingen op maat. Info aanvragen

Hulp nodig?

Onze collega’s helpen je graag verder.

info@aktoo.be014 22 25 65