MPM014 Klantvriendelijkheid voor beroepschauffeurs (Thema 3)

Details van deze opleiding

Eigen referentie: OCF-118/MPM-014
Doelgroep van de opleiding: Nascholing voor beroepschauffeurs groep C en D
Uren contactonderwijs: 8
Studiepunten: 7

Inhoud

In deze opleiding wordt er stilgestaan bij de manier waarop gedrag, attitude en communicatie van de vrachtwagenbestuurder klantenrelaties kunnen beïnvloeden. Hoe kan de beroepschauffeur vanuit zijn functie en takenpakket de klantenrelaties versterken? Hoe kan de vrachtwagenchauffeur een bijdrage leveren tot een positief bedrijfsimago?

Theoretische onderwerpen:

1) Doel van imago
2) Klantgerichte logistiek
3) Contact met de klant en soorten contacten
4) Hoe omgaan met lastige situaties en klanten
5) De chauffeur als visitekaartje van het bedrijf
6) Imago (kledij, netheid van het voertuig, reclame)
7) Respecteren van procedures/afspraken en verkeersregels
8) Veilig rijgedrag
9) Sociale media en dashcams
10) Hoe omgaan met tijdsdruk

Praktische onderwerpen:

1) Praktijk aan de hand van case studies, o.a. “Wie ben ik”
2) Groepsdiscussie
3) Conflicthantering
4) Media

Uw opleiding op maat

Vindt u in ons aanbod niet meteen de juiste opleiding? Geen probleem, wij organiseren ook opleidingen op maat. Info aanvragen

Hulp nodig?

Onze collega’s helpen je graag verder.

info@aktoo.be014 22 25 65